De Dårligste Lortefilm

Green-Hornet-movie-image-seth-rogen
Picture of René Buchtrup

René Buchtrup

af Andreas Nørgaard

Listen er for LORTEFILM, og altså ikke film der bare er dårlige, men alligevel har noget. Det er ikke en liste for so-bad-it’s-good-movies. Det er ikke for overvurderede film.
Det er en liste kun med ren rå låååårt!!
Gå laaangt udenom alle filmene på denne liste!

Her er min Top 10:

 

10. Theory Of Everything (2014) http://www.imdb.com/title/tt2980516/

Sikke noget lort!
Jeg forstår ikke hypen omkring denne film. Jeg synes den er bundelendig!
Eddie Redmayne er helt forfærdelig i hovedrollen, og skulle aldrig have været i nærheden af den Oscar!!!
Denne film er spild af tid, den er lort, den er ualmindelig ringe!
Jeg gider ikke skrive mere om den…

9. Sucker Punch (2011) http://www.imdb.com/title/tt0978764/

Lad mig sige det fra start af: Det eneste gode ved denne film, er brugen af Björks fremragende, dronende nummer Army Of Me.
Hovedpersonen Babydoll danser sig vej ind i sindet, for at finde en måde at undslippe fangenskab på.
Det er sådan cirka plottet…
Nøj hvor er det bare åndssvagt!!

8. Green Hornet (2011) http://www.imdb.com/title/tt0990407/

Hmmm.
Hvordan kan man lave et mesterværk som Eternal Sunshine Of The Spotless Mind, også lave sådan noget forfærdeligt makværk??!
Ja ja, han er ikke den første instruktør der leverer ren magi til det store lærred, for derefter at skyde sig selv i foden – jeg kigger på dig, Francis Ford Coppola, og på dig Clint Eastwood…
Green Hornet er en superheltefilm med en helt der ikke er værd at holde med. Han er et arrogant røvhul, intet mindre, og han er lidt af en vatpik. Hans skabede sidekick (hvorfor skal asiater i Hollywood-film altid reduceres til lallede skav’krukker?), gør ikke tingene bedre, og filmen er bare en tynd kop sjask fra start til slut!

7. Boa VS. Python (2004) http://www.imdb.com/title/tt0412523/

Navnet siger alt!
Jeg så den her med min kammerat ifm. vores vi-skal-se-allemulige-dårlige-monsterfilm-periode. Dum idé, men vi var unge 😉
Filmen er mindst ligeså dårlig som navnet antyder. Bund-elendig!!!
En kæmpeslange slipper løs, og æder en masse mennesker. Løsning; man kloner en endnu større slange for at få has på den…
Det er simpelthen for dumt!

6. Running Scared (2006) http://www.imdb.com/title/tt0404390/

Den her film sutter max røv!
Jeg har tidligere anmeldt den her på siden, og har vist aldrig brugt så mange bandeord på så få linjer…
Paul Walker der tager alle afskygninger af ordet fuck i sin mund mindst 1000 gange, det er bare ikke godt – det er faktisk noget af det værste nogensinde!!

5. Killing Season (2013) http://www.imdb.com/title/tt1480295/

Det gør ondt at inkludere en film med en af mine helt store personlige helte, Robert De Niro.
Men valget er meget nemt efter at have set denne onde stinker af en møgfilm!
One on one combat i vildmarken.
De Niro mod Travolta.
Dansesmølfen Travolta med bosnisk accent (han spiller serber)….ja det lyder fedt ik’?
….eller hvad, det synes i ikke?
Det er ikke fedt!!
Det er jammerligt at bevidne, og put så lige alletiders måske største skuespiller (Robert De Niro) ind i ligningen, i en rolle der kører helt og aldeles på autopilot – det lyser ud af ham, at han simpelthen ikke gider den film.
“Mr. De Niro, lad nu være med at sige ja til alt det lort du er med i, og vent på de gode manuskripter og instruktører! Du kan jo om nogen spille så englene synger, kom nu!!

Killing Season er noget værre lort!!!

4. A Good Day To Die Hard (2013) http://www.imdb.com/title/tt1606378/

Den her film kunne egentlig ligeså godt være oppe på den lidet flatterende førsteplads, men John McClane redder lidt af æren. Det er ikke fordi Bruce Willis er god i rollen, men det er jo verdens sejeste politimand, hvis man ser på den første film i serien, så det…
Ej den her film vinder intet på fortidens meritter,. Den skulle aldrig være blevet lavet, og Bruce Willis viser bare hvor meget vat-arm og elendig en skuespiller han kan være.
Han kan jo godt, men det er efterhånden kun lååårt han er med i.

3. Stolen (2012) http://www.imdb.com/title/tt1656186/

Nicholas Cage….
Mange vil nok tænke åh nej, hvilket makværk har han nu lavet.
Manden kan jo godt, hvis han gider, men han gider næsten aldrig, så det er så som så med de gode roller og film med ham.
Stolen er noget forfærdeligt bras, og Nicholas Cage er næsten ikke set værre.
Føj sgu!!

2. Machine Gun Preacher (2011) http://www.imdb.com/title/tt1586752/

Titlen siger måske det hele?
Den er i grunden ret sløj, men når det er sagt, så fangede den mig og René Buchtrup, fordi hey, den lyder da næsten lidt sej?
Det blev til to timers selvforskyldt, pinagtig elendighed!
Instruktør Marc Forster har bevist sig med gode film som Monsters Ball og Drageløberen, men den her er sgu en stinker!
Gerard Butler som hård biker, der finder Gud, og tager til Afrika, og slår ihjel i hans navn? Det lyder lidt dumt ik’? Det er det ihvertfald, og den er kvalmt prædikende i sine budskaber om næstekærlighed og right and wrong…
Se noget andet end den her bunke lortelort!

  1. 10.000 B.C. (2008) http://www.imdb.com/title/tt0443649/

Tre gode venner kigger efter fed biografoplevelse. En siger “Hey se lige her, den skulle være mega fed. Action, sværd og sandal (en iøvrigt lam betegnelse!) og masser af kampscener, skal vi gøre det?”
De to andre udbryder samstemmigt “HELL YEAH!”
Tyve minutter inde i filmen sidder to af os og snorksover, imens undertegnede prøver at holde sig vågen.
Kliché på kliché på kliché. Elendigt – altså sådan tåkrummende dårligt – skuespil! Skidt skidt manus, og kampscener, som en børnehave kunne have lavet markant bedre…
Det her er den dårligste film jeg nogensinde har set!!!
Der er intet positivt at sige om den.

Det var det….

Aahhh, hvor er livet da dejligt, når man lige har fået afløb for noget vrede og indebrændthed.
Jeg har virkelig forsøgt at moderere mit sprog, og osse prøvet at gå lidt sagligt til værks, men det har været MEGET svært at holde den gode tone, og ikke bare skyde bandeord i alle retninger.
Se ikke noget på listen, don’t do it!!!

Seneste

Moviemaniac Podcast – Forventninger og forhåbninger (filmåret 2026)

Klar til en podcast om filmåret 2026?
Om alle de film vi glæder os til fra juni og frem til december måned?
Andreas og René kaster sig hvert fald ud i en snak, hvor de snakker om alle de titler de har høje forventninger og forhåbninger til!
Den kan høres HER, men selvfølgelig også på Spotify!

Backrooms

En af de seneste års store og virale gyser-kortfilmsfænomener, er blevet til en spillefilm. Iflg. Nicolai, skal man dog ikke nødvendigvis forvente meget andet end et gysende sus i kroppen af Backrooms-filmen.

Send Help (4K UHD)

Rachel McAdams stråler i Sam Raimis sprudlende blanding af overlevelsesfilm, romantik og horror.
René anmelder på 4k!

Eleanor The Great

Nicolai har denne gang anmeldt en film om en 84 årig kvinde der pludselig mister sin livsveninde og som så skal forsøge at fortsætte livet efter dette.

Eleanors sandhed er en film med meget på sit hjerte og alt dette formidles skam helt perfekt!

Det er slet og ret, et meget anbefalingsværdigt mesterværk

Is This Thing On?

Stand-up, livskrise og kærlighed efter mange års ægteskab. Is This Thing On? balancerer humor og melankoli imponerende flot – uden at drukne i Hollywood-sødsuppe.
René anmelder

The Mandalorian & Grogu

Cowboywestern, manga-inspiration og 80’er-charme i verdensrummet. The Mandalorian & Grogu overraskede mig langt mere, end jeg havde regnet med.
René Buchtrup anmelder

Hjem

Nicolai har denne gang anmeldt en film om jugoslavisk familie der flytter til Danmark med drømmen om en bedre tilværelse, men hvor virkeligheden dog viser at være noget helt andet.

Hjem er en lige dele ubarmhjertig og ærlig film om at gå fra en tilværelse og hverdag til en anden, som både er meget værd at se og efterfølgende snakke om.